”Info om havsbaserad vindkraftpark.

HBK har fått information om planerna på ett stort havsbaserat vindkraftprojekt som om det blir verklighet, kommer att beröra vårt närliggande kustområde.

Det är många boende  i det område som är närmast den tänkta vindkraftparken som är oroliga för konsekvenserna och tycker inte att det är någon bra idé att bygga så stora kraftverk så nära kusten.

De har därför skickat ett brev med många frågor och yrkanden till Svea Vind Offshore AB, som är bolaget som vill bygga kraftverken. Man tycker inte att den information man hittills fått är bristfällig och även felaktig och vill ha mer information som dessutom inte är felaktig.

Den som tycker likadant kan skriva ut brevet, underteckna det och skicka det via e-post eller allmän post till

bolaget.  Klicka på följande länk för att ladda ner brevet  Till Svea Vind Offshore AB

Gör det i så fall senast den 31 maj!”